Thursday, November 29, 2007

kena fine la plak...





last week, kami ke oxford utk usrah. Sambil2 tu sempat curi2 kejap pi round oxford U. mm terasa benar kami di UKmaklum la sheffield rasa cam kat paksitan heheh. semasa membeli cenderamata, tiba orang yang jaga kaunter tu tegur "Dari mana" terkujat aku. La orang perak ropanya. student situ. chinese lady yang peramah. then kami sempat gi ke museum naturall sciences . Wah best tgk. anak2 pun teruja sebab animal kat situ boleh touch. yel;ah biasanya kalau pi museum, dia kan tulis, do not touch. Tapi kat situ tulis,"please touch". excited le tengok diansour yang boleh di touch...




balik2 parking tgk, "Astagfirullah, kena fine, sib baik £20 jek. Tapi yang geramnya, situ tulis parking permitted on sunday, 11am-7.00 pm. Tu yang aku hangin. Lantas aku send email pada oxfordshire county council. aku siap lampirkan gambar sign tu dan deretan kereta yang parking kat situ. Then dia balas, dia kata memang ada sign kat situ tapi double line, x leh parking. confuse aku, jadi aku telah menghantar email complaint. sign tu nape letak atas jalan double line, kan confuse kan??eheheh. tapi hubby aku malas bising dia bayar je pakai phobe, debit card.




Kami ke london esoknya utk urusan rasmi pembelian tanah. aku ada beli tanah kat Sg. merab. 10 minit ke alamanda. kalu balik nanti rasa mahal ke tanah tu, aku jual la, kononla. saja gatal2 beli. rushing giler kat london. kami kena smapai before 12.00. tapi sebab sesat walbarat dengan anak2 itu, kami smapai lewat 10 minit. Sib baik dia terima. then pukul 3.30 kena collect plak. sempat la kami amik gambar2 mana2 yang sempat. tehn rushing ke MSD.kami bawak bekal sebenarnya, burger. Tapi smaapi kat canteen msd, semua dah macam pirana nampak nasik. maka kami makan nasi dengan penuh selera. betul2 rasa macam kat m'sia. Harga pun boleh OK, kira mampula kami. sampai msd pun dekat kul 3, jadi makan2, solat smeua, kena bergegas ke high Comm balik. tak larat rasanya kami nak naik tube. lanats kami naik taxi. dlm hati aku, aku dah x kisah baper kena bayar yang penting sampai je, sebab x larat usung anak2. sampai high Comm dekat kul 4. Then kena bergegas pulak ke uxbridge sebab parking kereta tu tutup kul 6 petang. Fuhh, london yang busy, mengah aku dibuatnya. Sampai Uxbridge dah pukul 5 lebih. bayar parking sampai £12.




dari uxbridge, 5 lebih kami terus balik rumah, jam, sampai pukul 10 lebih. fuhh. sib baik kami ada bekal nasi. maka sampai rumah makan nasi dengan selera sekali. Biasalah aku, kemana2 mesti bawak bekal.




Esoknya kul 11 aku meeting. habis meeting , rasa x sedap badan. Balik rumah. dan hari ni aku x gi school. Demam , selsema, batuk, sakit tekak. anak2 aku pun....




Namun, hubby sudah mula pasang angan2 untuk kami datang ke london lagi ujung bulan ni. InsyaAllah....tapi kali kena plan betul2. aku ni mana la ada masa nak study map london

2 comments:

Kassim Selamat said...

Salam...singgah ziarah, beli tanah kt sg merab yer, dah dekat tuu ngan umah kita tuh. (^_^)

ummu_naqeebah said...

oo ye ker, nanti berjiran la kita. kalau ada rezeki kami buatrumah ata stanah tu, buat pondok2 jek