Monday, September 03, 2007

Hanis yang Manis



entahkenapa hari ni monday blues sungguh! malam tadi x berapa boleh tidur sebba habil pulka entah kenapa segar bugar matanya bila lepas nyusu kul 3 lebih pagi. Pelik betul aku. aktif semacam, dok kacau org tidur, tarik rambut la, panjat tingkap la, lompat2la. anak oi kul 4 pagi nih... huhu sabo jelah. aku x larat dah nak layan. hubby aku lak layan. sampai hubby kul 5.30 hubby nak gi kerje aku cakap aku x larat dah, aku nak pi school kang ngantuk, pergi pass kat wa la. ummi dah x larat dah.....huhuhu.

Ok back to topic, sempena b'day hanis kami buat sikit2 la majlis utk dia, makan2 sket utk geng2 ngaji darnall. menu mee kari. Nak jadi citer cooker problem ptg tu, gas x kuar. sib baik le dah siap masak. rupanya, kasut2 anak2 tertekan switch apa ntah. Macam2 hal. apapun , alhamdulillah, seronok layan kwn2 dan habis la sepapan belon dari malaysia yang dihantar oleh mak aku.

Budak2 sungguh excited tgk cake dora. tak nyempat2 cake tu dah kena cucuk2 . masing nak kepala la, nak yg belon la.

Kelahiran hanis satu sejarah yang pastinya x dpt aku lupakan seumur hidup. aku pun dah pernah citer dulu kan caner dia lahir? jadi x yah le ulang2 kang boring plak. Menjadi bidan pada anak sendiri satu kenanganpahit tapi manis. Alhamdulillah, Hanis sihat la sampai sekarang, sangat petah berkata2. Ahh sapa yang mengenalinya pasti tau betapa byknyer cakap budak ni. walaupun hanis ni sukar di jaga sebab sensitif tahap gaban dan nangis nye punyela kuat dan sukar berenti tapi dia seorang yang kuat semangat. Teringat aku proses amik darah sebelum dtg sini. Kami ke hospital pakar kanak2 Annur di bangi. Husna, baru Dr nak cakap turn dia dia dah lari , teriak bukan main. Tapi hanis, bila Dr amik darah dia, dia relax jek, tak nangis langsung, malas boleh tersenyum. Dan anatra yang lain dia di kira paling healthy, tahan penyakit. Satu yang aku suka tentang angah, dia pandai makan, berdikari, x suka suap. Dia pandai makan sendiri dan selalunya akan habis satu pinggan dan istimewanya dia dia suka sambal, malah dia makan juga sambal belacan!! aku takut jugak bagi budak2 makan pedas. Tapi dia suka, "Ummi, sikit je ummi". kalau makan nasi lemak, suka bnor dia sambal tumis, x macam along. pedas sikit dah tak nak. Angah ni bab makan memnag best, dari kecik lagi, senang, bagi apa pun jalan. tapi satu jelah yang paling pelik angah ni, heheeh dia ada bantak khas yang akan disusung kesana kemari. bantal dia mesti ada flower + beropol. Dah le kat Uk ni susah cari cari bantak ropol. Ada la satu dan itula yang di usung pagi petang siang malam. satu ibu jari masuk mulut, dan satu lagi akan gentel2 hujumg ropol bantal tu. Kalau bantal tu tak de dia tak boleh tidur. Dia akan mintak jugak kita cari, kalau tak berseialah dengan teriakan nya, ooo tidakkkk!! aku notice mence de sejak di UK ni. kat m'sia x de palk dia ada nak bantal apa2. semua pakai jek. Kadang tu Husna pun gern ngan hanis ni. Sebab cam ngada2 , nak bantal tu jugak, "Angah! angah kena belajar pakai bantal mana2!!" jerit si husna. heheh husna ni kalau bercakap macam org dewasa sket. ntah! agaknya sebab ummi dia asik cakap ala2 formal gitu ngan dia.


Haa negok, kemana2 nak kena usung bantak dia tu, beso plak tuh....


tengok belakang tu bantal dia merata alam, bukan boleh orang simpan. bila orang dtg pun sebok dok tunjuk bantal busuk dia tuh

Ahh, nak tidur mesti nyonyot ibu jari. sejak lahir, itulah habit dia. naik kecut thumb tuh

aku suka gamba ni. masa dia umur 2y rasanya. cute sgt...pakai tudung

oklah, dah cukuplah tu. ntah nape cam malas2 hari ni. baca buku cam x masuk. buat ekrje serba x kena. thumb drive plak tertinggal kat umah. byk bhn dalam tuh. Come on Laily,,,,ni mesti banyak dosa ngan sapa2 ni....Astaghfirullah...

No comments: