Friday, September 07, 2007

Menjelang 6th anniversary

9/9 merupakan 6th anniversray kami. Actaully 8th. sebba kami nikah 8/9 dan kenduri 9/9. genap setahun lepas kami di tunangkan secara rasmi. mak aku sangat excited utk walimah aku berbanding kakak aku. sebab nya kakak aku kawin agak tergesa2 sebab terpaksa memenuhi permintaan abang ipar seorang doktor veterinar yang sangat sibuk. nak dapat cuti utk kawin pun susah. jadi kelam kabut semuanya. jadi bila time aku mak aku buat persediaan awal. habis dikerah adik2nya dengan assignment masing2 utk buat itu dan ini (mak aku anak sulung). malah adik2 iparnya juga (adik abah aku, abah juga anak sulung). sebabnya aku la last anak dara dia, jadi dia teringin nak aku kawin proper sikit, ada mak andam, make up2 semua. ada tukar2 baju gitu. dia lah yang uruskan semua tu. aku pakai jelah. lagipon sepupu mak aku sendiri mak andam jadi mudah sket. yang bagusnya dia mak andam yang bagus utk muslimah sebab dia tak akan cukur kening dan dia byk pilihan tudung. baru aku tau, letihnya kena solek samapi sejam. Fuhh tapi hasilnya muka aku berubah!! (aku rasa berubah cantik, heheh sebab depa puji , ish perasan sungguh, x baik betul) maklumlah, orang x biasa make upla katakan.

Cumanya sewaktu aku nikah, aku x de make up sgt, gitu2 jek. , itu pon buat sendiri. Sebabnya kami plan lepas akad nikah kami akan terus solat sunat nikah. jadi pakaian aku sewaktu nikah ialah telekung.pelik la plak kalau pakai telekung tapi make up sakan kan? Puas aku cari telekung yang cantik. adalah dpt kat masjid india. rasanya RM50. Agak pelik majlis nikah kami. lepas lafaz sekali dari hubby , kami solat berjemaah bersama, dan waktu itulah pertama kali kami bersalaman selepas solat!! ahh sungguh indah!! jadi muka aku waktu nikah adalah natural beauty sungguh nampak!! cuma yang aku geram sangat2 cameraman yang patut dtg, tapi x dtg!!! jadi pakai camera apa yg ada jek. tension hubby sebab dia yang incharge pasal cameraman. ada ke cameraman tu boleh terlupa??? ada patut ka????
sebaik sahaja selepas nikah...
ni gambar selepas tanggal telekung....muka hubby pelik sebab cukur habis misai dan janggut...eeei awatnyer
balq ntah apa , gambo ni amik waktu mlm sebelum kenduri, baju ni kata ala2 balqis lagu ct. ntahla pakai jelah. kakak aku la tukang amik gambo ni...muka aku cam apa jek waktu ni..

baju biru nan indah
ni pon amik wakt yang sama, actually nak pakai baju masa kenduri esoknya tapi dok tengok baju ni cam singkat, pastu kain nye bukan terbelahnya...ooo tidak..buat gambo kat umah ok lah

1 comment:

PERANTAU said...

semoga bahagia ustazah laili dan ustaz hasri...well done!!!!