Tuesday, February 26, 2008

pilihan

dalam hidup ini kita punye banayk pilihan, maka buatlah piliohan yang bijak.

dalam sejarah kita juga kita dipilih dari banayk pilihan2 yang lain.

sewaktu kejadian kita, berjuta2 sperma berebut2 untuk menembusi 1 ovum. Hnaya yang kuat, hebat dan terpilih saja berjaya. Allah telah memilih yang terbaik.
sewaktu kita dalam rahim ibu, Allah punye byk pilihan untuk buat kita cacat, bibir sumbing , bisu, dll tapi Allah memilih untuk sihat semuanya, lengkapnya untuk kita.
sewaktu kita lahir Allah punya pilihan untuk buat kita terbelit tali pusat dan mati, tertelan najis dan lemas, tersangkut bahu dan macam2 tapi Allah memilih kita untuk lahir dengan sempurna. MasyaAllah.... tengok tu, yang terbaik saja untuk kita...

Oleh itu, kita perlu memilih yang terbaik untuk kita. tapi yang terbaik utk kita belum tentu terbaik bagi Allah. Tapi yang terbaik bagi Allah, tentulah terbaik buat kita....bergantung kepada iman kita untuk menilainya.

Apabila masih ada peluang, pilihlah, takut satu ketika , hanya ada 2 pilihan, hidup dan mati, dan Allah memilih untuk matikan kita kerana itu yang terbaik. namun bila sudah mati, tiada lagi pilihan yang ada. hanya bergnatung kepada pilihan2 yang pernah buat dahulu sewaktu hayat ada.

pilihnya sesuatu yang padanya terdapat redhoNya.......

No comments: