Tuesday, February 26, 2008

demi maruah!



apa kan daya tahun ni x dapek den nak ngundi. pilihanraya tergempar, x sempat tukar alamat dari seri serdang ke UK. apapun saya berdoa agar hanya pemimpin yang ikhlas dan menjaga maruah ISLAM saja yang menang!!

tapi nostalgia bersama sahabat2 di atas sangat aku kenang. kami berkempen bersama2 untuk pilihnaraya 1999. Aku yang tak pernah berekempen sebelum ni memang all out untuk bantu calon2 sahabat kami. maklumlah masatu baru grad. siap bawa adik2 dari universiti lagi. mmmacam le aku ni terror benar. satu satu mereka dipanggil pulang oleh family mereka,. tinggal la aku dan beberapa ketui yang tahan cabaran hingga ke hari pilihanraya. aku ni dah le jadi ketua kawasan tu, tapi sebenonya mak aku pun cari aku juga. dia tau aku kempen utk sapa, tapi apa kan daya, semua anak2 nya bertebaran di bumi Malaysia, kakak aku di terengganu (masa tu terengganu mennag!!) , kempen kat sana, adik aku kat N9. tidak terkata mak aku....

walaupun calon yang aku kempen kalah, tapi kalah di dunia. Moga2 tidak kalah di depan ALLAH!!!

tahun 2004, aku hanay gi ngundi, x daya nak berkempen, tengah sarat pregnnatkan hanis dan masa tu dah jadi lecturer. x boleh la all out sangat kan.

Moga Allah selamatkan megaraku Malaysia dari tanagn2 yang tidak takutkan MU, YA Allah

ameen

No comments: