Wednesday, June 27, 2007

sheffield banjir besar!!!


Hari ni masuk 2 hari rumah dah x de letrik. mlm ni mlm ke3.x sangka seteruk ini banjir berlaku. fuhh aku sendiri nyaris2 kandas. alhamdulillah selamat. Kak MAs samapi dekat 8 jam dlm bas. jln jem sana sini. air ada yang samapi ke leher!!!

hari ni dan esok university plak power cut. ni pon tgh tunggu power cut anytime. sekolah husna tutup dah 2 hari. rumah aku kelam kabut. makana punyelah byk kat freeezer. udang 4 kotak. ayam 5 ekor, ikan berbelas2 bungkus. sosej +fries,semua aku hantar rumah kawan. samapi 3 rumah aku tumpang makanan. sayur2 pagi ni aku suruh wa buat sup. termasuk daging masak semua. hantar ke rumah a azhari sebab nak angkut brg ke kontena hari ni. kontena x sampai2. x boleh masuk sheffield. aku plak dah serabut, nak buat kerje lab helium yang diorder x leh masuk hignway ke sini tutup. jln ke sheffield melalui motorway semua tutup la ni.

semalam rasa sheffield lumpuh. public transport x de . tengahri baru ada. kat kawasan aku teruk sikit tapi umah aku uphill ok sket. hubby dah 2 hari x boleh gi kerje, jln semua tutup, lori je boleh masuk. fuhh anak2 aku keboringan, letrikx de. air panas x de sebab letrik x de. pagi2 kena masak air kat periuk, sian plak anak2 mandi. takkan nak mandi air sejuk . Fuhh la ni musim summer tapi suhu 11C. bila heater x de, air panas x de, dah la sejuk yang amat nak amik wuduk pepagi buta. semalam aku x larat nak mandix larat sejuk + air pon sejuk, hehe hari ni kena masak air jugaklah sebab hari ni nak gi school. sampai school plak, dpt email anytime power cut.

ujian sungguh. bila banjir, semua jadi kelam kabut....

boleh lihat gambo2 menarik dari BBC...

1 comment:

zlaa said...

Salam Laily, Wah, dasyhat jugak banjir kat sana. Kalau darurat, datang Notts. Hari tu, di sini banjir kilat sekejap. Akibatnya kereta sekarang rosak.. Masih menunggu spare part sampai. Nak cari mekanik punya-lah susah.. Dugaan..