Monday, June 18, 2007

kembali ceria

byk cerita nak citer..firstnyer, lab aku berasap!!!! ntah caner sebleum balik aku terlintas nak check lab. tetiba helium kuar dari dewa. aku dah panic giler. awat ni. aku dah tutup semua. aku pon x tau nak buat apa, call emergency 4444, ehhehedah le kelam kabut kat jabatan. aku dok ingat helium leak. call porter x angkat. aku call kawan minta dtg and panggil tecnician. fuhhh, panic yang amat tgk gas tu kuar kepul2. aku siap panggil lecturer yang berdekatan, dia pon panic x tau nak buat apa. diapon kata nanti dia cari loecturer lain. laaast sekali si nacho (budak mexican) dtg dia dok pulas je 1 turn. terus OK, fuhh rupanya aku tak equalize pressure dia. patutla gas tu kuar. ehheeh mana la aku tau. technician tu pon x tau nak buat apa, aku lagi la kan??? aku x pernah hadapi masalah ni sebelum ni. pucat lesi aku dibuatnyer. ish, dah le terglamer aku....bikin ribuuuut

then sabtu, rumah aku host usrah bulan ni. adik2 lelaki yang dtg umah aku dok pulun la makan tom yam. wa ni memang pandai masak. dia pon masa kat mesia kerje tukang masak kat gerai makan. jadi tom yam dia sebijik cam kedai. sian kau tgk adik2 tu , umah aku kecik depa dok tidur sampai ke dapur. heehehanak2 aku mulalah manja2 bila abang2 tu dtg.



esoknya kami bawak adik2 tu gi BBQ geng melayu tinsley. so pagi esoknye kelam kabut sket la nak bawak makanan ke BBQ. depa ni ringan tulang siap tolong sikat + minyak lagi kat si hanis tu.




Si akyun (leeds) dgn si payat (notts) mengerjakan rambut angah yang kusut tu.


ni depa dah boring nak tunngu bila nak g BBQ lantas turut tolong buat kerje dapur


akmal (notts) dan brahim (warwick) sibuk potong nasi impit. satu periuk tu rojak buah.


x larat makan BBQ, sate, udang, sampai perut senak dibuatnyer...
penat tapi seronok....dan alhamdulillah nampka ceria di wajah wa. boleh lihat gambar2 kami di foropage la. sebeno nye fotopage ni hubby aku yang letak jadi ayatnyer dia le yg reka.

2 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah murah betol rezeki kami. Masakan sedap sedap belaka especially tomyam. Sampai skrg terasa lg kehangatannnye hehe.

Thanks a lot Ustaz Hasri sekeluarga.

payat!

ummu_naqeebah said...

wah, dpt jumpe blog akak . moga dapat berkongsi ilmu