Saturday, June 07, 2008

siaran tertangguh: Husna is 5




ini gambar terbaru husna. ayu kan? ala2 model gitu. ehehehgamabr di ambi di pantai Bray, Dublin. akan ku buat entry khas untuk misi rahmatallil a'lamin di bumi duvlin,
ok topiknya adalah Husna.


ini adalah kek b'day husna yang ke 5. beli saja di asda. hee ummi sibuk kerana waktu yangs ama jadi ajl hadiah dan sukaneka family day. jadi nak jimat masa dan wang, heeh buat cake cutting ceremony sekali dengan family day. Huna a.ka.a along dipaksa rela untuk memakai tudung.namun tau jelah si angah pun nyibuk2 jugak. dia naggap dia pun b'day juga.





ini gambar sukanekanye. caner ek nak lari2 dok pakai baju gown.

husna sudah bagai anak dara. petah beercakap. bijak dan matured. sudah pandai bergaya apatah lagi bile dihadapan camera. fuh. tau saja gayanya. FOTOGEDIK!

Menyedari yang dia anak sulung, along cukup banyak beralah. kadang2 sabar, kadang2 angin juga dia dengan adik2nya. vocab englishnya makin baik. sudah mula boleh membca. tapi english jelah. melayu x tau. huhu. test2 membaca yang cikgunya buat juga nampka positif.

oo rambutnya sudah diptong pendek. sebabnya aku x larat nak sikat pagi2. nama je rambut dia lurus, tapi nak sikat susah. jadi rambut pendeklah jalan penyelesaian. babahnya la tukang gunting rambut dari dulu hingga kini. percaya tak aku sendiri seingat aku, x pernah gunting rambut anak,. itu semua tugas hubby. rambut aku pun kadang2 hubby yang jadi stylist. di malasyai rajin gak gi salon, tapi kat sini mana nak cari yang untuk muslimah, mungkin ada tapi susah kot.

husna anak yang dinanti2. sewaktu husna seumur habil dia sudah punya 2 adik. tapi mungkin sejak dia lahir, dia membesar sepenuhnya dengan kami tanpa maid, jadi dia begitu berdikari. bangun pagi tanpa di suruh, sudah tau gosok gigi, dan buat apa yang patut. dan dress up sendiri untuk kesekolah. mm,

dia sangat suka menari. apa lagi cerita high school musical itu selalu di tonton. sedap2 gak lagunya. aku pun kadang2 naik suka juga. agaknya along ni ikut ciri2 aku kot. mm aku ni bekas penari. betul, tak tipu. aku pernah wakil sekolah menari sampai peringkat negeri. malah pernah masuk TV, 2 kali. eheheh. itu semua sejarah silam aku masa sekolah rendah.....tapi aku menari zapin, inang.

suka berborak denagn husna. satu hari
"ummi along sakit skeleton,
"haa??" aku terkejut.
"bone along ni..."
kui kui budak nih....

bagusnya dia suka cakap bm jugak walau salah. sewaktu kemas2 barang utk ke dublin. dia dah biasa tengok aku gulung2 baju untuk jimat space.
"tengok ummi, along guling baju nih.."
"mmm, bukan guling, gulung.."
satu hari kami tengok movie sama2. taujelah movie kat sini. mesti ada kissing2 punye. pastu hubby cepat2 tukar channel lain. nak tau apa dia kata?
"ummi, budak kecik tak boleh tegok ek? budak besar je boleh?
mmm,

kat sini x yah beli vcd lucah. semuanya depan mata bila on tv terutama pukul 10.00 ke atas.

oklah. mata dah ngantuk . tunggu isyak 11.30 mlm. fuh!

1 comment:

Pondok Al Imran said...

Salam perkenalan, cantiknya yr kids pakai gown, dah tentulah susah nak berlari