Thursday, August 16, 2007

Rumah baru

Ada permintaan dari sahabat2 untuk melihatrumah baru. Rumah nye x delah besar sgt cuma mungkin kelebihan pada garden yang english style. aku beritahu supervisor yang aku telah berpindah dari pakistan ke england. ehehhehe . Kali ni betul2 rasa kat england. Landlord yang baik dari dulu. Dan ruang yang sedikit besar dari dulu sebesar duit sewanya jugalah kan...gambar2 di bawah di ambil guna nokia N73 milik hubby dan gambar ni diambil waktu aku x de ( kat lab)

anak2 asik suka makan kat luar je sejak rumah baru nih....ni gambar belakang rumah


Tempat sidaian yang luas lah sikit...


Garden yang luas , bila ek nak letak slide, swing, trampoline...

Rumah di corner lot, jadi nampak ala2 banglo (perasan) bila tengok dari depan


kebetulan adik2 dari nottts datang, bergambar ditepi kolam kami (lepas ni kolam ni nak tutup, malas nak jaga, leceh)


Husna terkedek2 jalan depan rumah yang penuh dikelilingi bunga pagar. Haa, tepi tu tempat parking kereta. lepas di insuran kete ddptlah dikurangkan sebab ada parking sendiri,

Sib baik landlord ada gardener (jiran dia yang diupah) yang akan jaga bunga pagar dan rumput umah kami. Jadi lepas ni kami inform dia je bila nak potong. Fuhh!! best tu. Ada garage yang besar juga, siap double glazing (mmm, boleh jadi guest room ni) . cuma nye atas dia belubang, mmm bila la landlord nak betulkan. Kalau tak boleh le himpun brg2 carboot. heheheeh. Landlord juga membayar insuran buat kami semua, termasuk property dlm rumah, cooker,boiler, washer, fridge.....semua mende diinsuran. dan system alarm yang canggih. hari tu si hanis dok ketuk2 tingkap, abis berbunyi satu rumah. sib baik ingat2 lupa password dia. haru betul. Alhamdulillah, moga ini rumah terakhir sehingga aku grad. Lawaknya, aku kini berjiran dengan orang2 tua sebab mereka ni adalah pensioner. kiri , kana depan belakang semua orang tua!!! yang benar2 tua. pencen kat sini 65 ke atas. bila aku ring bell, terketar mereka berjalan bukak pintu. Tapi mereka baik sangat!!!!. aku cuma risau anak2 aku yang meriuh rendahkan kawasan yang sungguh damai itu. . penat wei nak pindah rumah. 2 kali penat.penat kemas rumah lama, dan rumah baru juga. mmm, Bahagian dalam rumah nanti bila dah kemas dan cantik boleh snap gambo ek... jemput2lah keteratak kami, s9 4jg

No comments: