Friday, August 10, 2007

hikmah di hujung rindu lagi

pagi2 lagi hubby bangun dan mengejutkan aku. aku terpisat2 bangun. Aku tau sejak dua menjak dia tak berapa boleh tidur,
"Elly, bangunlah, kata nak pergi awal?"
ok ok!! aku menjawab dan cuba bangun. pagi ni aku nak pergi pasar (castle market) kemudian nak bergegas ke lab sebab banyak sampal yang perlu dirun hari ni. KAmi berdua berjalan kaki berpimpinan tangan dari rumah ke stesyen bus. Entah kenapa hati aku rasa sayu. Didalam bus, kami masih lagi berpeganagn tangan. Hubby menggenggam tangan aku agak erat. Aku tau dia risau. hatinye bergelojak. Aku juga sebenarnya. Mana mungkin aku tidak risau. Apapun aku percaya setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Ujian yang datang pastinya untuk meningkatkan tahap keimanan. Bila manusia di uji maknanya Allag sayang. Allah rindu mendengar rintihan hambaNya. biasalah manusia ni, kalau tak dilanda ujian MALAS nak banyak2 berdoa.

Hikmah lagi yang rindu....

Bersambung...

No comments: