Thursday, August 16, 2007

isteri ustaz

aku sebenarnya cukup seronok bila Ina naim telah pon menjadi isteri Suhaimi. Eh!! bila pulak aku ni ikuti perkembangan artis2 ni? heheh entah, aku bukan kenal pon depa 2 orang tu cuma mungkin suhaimi yang super junior hubby di uia, jadi ade juga la tempias nye. Alhamdulillah! hikmah ini yang diberi Tuhan. Suhaimi yang terbaik dan secara personal, jauuuuh lebih baik dari yang tunang ina dulu ( sorry ek peminat mawi) , Allah Maha Mengetetahui, MAha Adil. mmm,kahwin ustaz...best tuh!!!

OK tutup kisah ina, kembali kisah aku. Aku juga mengahwini ustaz. rasa cam tak caya. lulusan fizik berkahwin ngan lulusan usul fiqh! Hubby memnag dipanggil ustaz sejak masa belajar di UIA lagi. kawan2 belajar dulu pon panggil dia ustaz jugak. mmm, gerun jugak rasa bila ustaz sorang ni sungguh2 berjumpa family aku di kampung. Hebat!! gentleman!! haa, aku seru adik2 yang tgh 'bercinta' tu, jumpa la mak ayah dulu, then baru berani teruskan langkah.

Dia tak pon bahasakan diri dia ustaz , tapi ramai la plak panggil dia. sampai maid aku pon panggil dia ustaz even aku x suruh pon. kelakar betul bila satu hari husna buang air di toilet dan bibik nak basuhkan. Dia siap jerit2 kat toilet,
"tak nak bibik, tak nak, along nak ustaz!!!"
ish sabo jelah anak aku ni....buat lawak la plak

Menjadi isteri ustaz banyak jugak cabaran nye. Selain kena jaga tingkah laku, bersedia juga untuk dipanggil ustazah. heheh. Boss hubby aku sewaktu dia bekerja di Jutera perunding Za'ba memanggil aku ustazah, malah staff2 di KBMC juga begitu. Segan betul aku!!! Jadi aku pun kenala juga menjadi ala2 ustazah, tak gitu? Tapi alhamdulillah berkat berusrah dan bertamrin di madrasah pkpim dan abim menjadikan aku ala2 ustazah fizik. Sekurang2nya boleh menjadi imamah, memberi kuliah subuh, tazkirah, naqeebah, ceramah, apa saja. Kadang tu "tekak" rasa x selesa bila dipanggil ustazah tapi mungkin ada hikmahnya. heheheh

Aku rasa Suhaimi tu ada ciri2 hubby aku (la kata nak tutup citer). Family first!! macam hubby aku. Kakak aku yang berkawan punye lama ngan hubby dia sekrang x bukak mulut, x de tanda2 nak kawin, aku la plak advance. mm, sampai kakak aku kata, "Sib baik kau nak bertunang, kalau tak abang pesol ko tak bukak mulut nak tunang jugak". lawaknya lepas 2 minggu aku tunang , kakak aku plak, jadi brg2 tunnag yang aku terima jadi recycle utk dia plak. Dan aku bertunang setelah dia mendapat gaji pertama di bekerja di UIA. memang dia sungguh2 nak cepat. cuma kawin kena bagi kakak dulu la. kang langkah bendul plak kang. hehehehe

Aku x terfikir langsung dalam minda akan menjadi isteri ustaz, langsung tidak!. sebab aku belajar di UPM yang tiada bidang agama. Jadi possibility utk dpt ustaz tu rendah. lagipon aku ni jenis x suka bercinta lama2 (rimas) dan x suka menberi komitmen pada lelaki melainkan dia lah bakal suami . Kira nya hubby aku tu cinta pertama dan terakhir. walaupun dari first year dah ada classmate/college-mate menghantar utusan cinta. alahai, kecik lagi kita waktu tu. x reti la nak cinta cintun. entah apa kabar mamat tu? sudah bergelag DR. dah dia, moga dia dapat jodoh yang baik...

ok...ustazah nak berundur....Assalamua'laikum warahmatullahi wabarakatuh....

Ilal liqa'

No comments: