Monday, November 24, 2008

entahlah



entahlah, dengan saki baki kekuatan yang ku kumpul hari demi hari ku gagahi kaki melangkah ke depan. walau lemah longlai, ku redahi jua. apa tidaknya, rabu ini prof davies akan pergi ke Australia, 2 bulan. dan thomas pula akan pindah ke austria lagi 2 bulan (jan) ini. internal examiner sudah mula bertanya report 2nd year aku. lantas aku pon menghantar email.
"I'm so sorry for the delay but i think you know why"

report aku diperam oleh prof davies. dia memberi alasan. last week dia unwell. ok, yang ni aku boelh terima tapi bila dia kata.
"i have to help my daughter to look after my grandchildren....bla..time consuming..."

aku tak tau aku ni manja ke, malas ke, terlebih rajin ke, buduh sangat ke,ok ke, bercampur baur, mengada2 ke. entah la.

lantas aku hantar email secara agak emosi kepada thomas. harap thomas x salah sangka ke apa. aku ni dah jadi macam x tentu arah. buat ni tak kena , buat itu x kena. hantar sample ke mexico ingat dapat cepat, rupanya alat kat sana pulak problem, berbulan2. nak buat vsm prof davies dok tak dpt contact org di manchaster. nak buat modelling , cluster nak shutdown dlm masa terdekat ni. naik bingung dibuatnya. macam menunggu2. ingatkan buat phd kat uk takdelah masalah macam ni.

la ni spend time buat correction yang thomas bagi dan prepare for viva 2nd year. di samping itu aku dah berpatah arang dengan sample yang hantar ke mexico tuh. aku akan gi training minggu ni dan nak mintak depa pulang balik sample tu dan buat sendiri kat sheffield.thomas kata nak cepat buat di vienna. haa aku malas nak buat sample ciput sampai ke vienna. lagila dgn tinggal anak2. aku bukan jenis 'kuat' nak travel sorang dan idup sorang2. tapi kalau dah memang problem juga, terpaksa, pergi jelah kan. ada ke org melayu di vienna?dahle aku ni perut melayu, heheh





adakah aku ini terlalu letak high expectation terhadap diri sendiri? nak habis on time (keep telling to supervisor nak abis cepat) , nak jadi best student seperti Kak wan (ehheeh agak mustahil dengan english yang masih berterabur ) , nak publish banyak paper (high impact punya) , nak pergi present kat banyak international conference di merata alam. Pada masa yang sama nak jadi ummi mithali kat anak2, nak jadi isteri sejati kat hubby. Dan tak lupa juga amanah sebagai dai'e. Salah kah aku dengan angan2 ni?

dahlah musim winter yang sejuk menyengat ni. rasa beratnya nak angkat duvet...kan best kalau datang bercuti saja di uk ni,,,,heheeh . impian yang paling mengarut.

"sanggup ke nak bayar RM600K?" . kalau sanggup tak pe ....

awat tengok orang ada masa jalan2 ke sana sinun..yang aku ni alahai, nak keluar dari sheffield pun berchenta inikan nak gi europe ke , mana ke. jeles..jeles

tolong....nak balik cepatttttt

No comments: