Tuesday, May 22, 2007

letih yang meletihkan...

Ahh, lately ni balik lab lambat bukan lagi sekali sekali malah hampir setiap hari. sebenarnya aku juga tungkus lumus nak siapkan assigmnet pastutnya hantar jumaat lepas, tapi aku minta extend sampai jumaat ni. aku bagi alasan, supervisr aku blom return literature aku tuh.

sebenonya tika dan saat ini, aku nagntuk yg amat. mlm tadi tidor kul 2 pagi siapkan assignment, pon masih x siap lagi, tapi aku kagum sket, dlm2 aku rasa mcm x de idea, byk lak aku taip utk assignment. ni dok taip blog ni utk ilang ngantuk la ni...

khamis lepas...hubby dok Ym aku, dia tension kat umah, anak2 buat hal, husna pecah piring kat rumah tamu.hanis lak sepah2 kan mee dlm bilik tidur. Dia macam mengeluh tension. aku lak tgh bergelut kat lab. rasa sedih bersarang di hati. Tetiba teringat dialog nagan hubby

hubby: elly , abang rasa petang ni nak bawak anak2 gi park
aku; alamak bang, ummi sibuk la arini
huby: takpelah abang je bawak diaorang..
aku: sorry la bang, sibuk
hubby; tak per...
sian kat hubby tapi apa kan daya assignmnet kena antar esok nih...(masatu x tau boleh extend) tapu ntah naper tetiba baca email lecturer tu balas, aku terus kata nak extend 2-3 hari, dlm x sapai 1 mint dia balas email aku dan kata aku boelh hantar next week. fuhh. lega aku. aku tutup pC. pergi lab off semua equipment. lantakla, dah letih arini, . ahh, esok la sambung. aku perlu tenang diri, hubby dan anak2. aku tetiba teringat janji nak belikan payung utk anak2, harap2 bila aku beli payung ni peranagi depa ni berubah sket. mungkin sebab aku asik baliklambat ajek. pastu asik ank maarh jek, maklumlah bila penat anak2 nagda2 nak manja mula la naik angin kus kus. depa lak asik nak mengaruk je lately. pening aku. jenuh cari payung kecik x jumpa, last2 jumpa kat kedai 99p. heheh punyelah happy diaorang....bila beli payung terus call hubby
aku: bang, elly dah beli payng ni, rasanya sempat tak pergi park, barul 5 lebih ni
abang: tapi anak2 tidur ni
aku: klah

hati aku berbunga2 sebab dpt balik awal. dlm train terbayang muka anak2. lotihnya berdiri sepanjang tram. sampai dirumah anak2 dah bersiap2. tinggal tunggu ummi jek.husna pelik" ummi, kenapa ummi balik tak lambat arini?? . mmm, "ummi nak ajak gi park " Ok jom kita gi park. nanti aku upload gambo2. enjoy budak2 tu main segala mala di situ. kami saja x de org lain, heheheh. sila click di sini utk gambo...

esoknya jumaat,aku cakap siap2 kat hubby: sorryla bang hari ni kena ganti selamam balik awal. so hari ni kena balik lewat.fuh...kul 9.15 pm aku masih di tram station. geram betul awat lambat tram ni. di west street ni muda mudi dah mula membanjiri pub dan bar2. bunyi bisng dan gerombolan remanja pompuan berpakaian seksi jalan di tepi2 aku. ish depa ni sabo jelah. hati aku teringat rumah bila aku call hubby on the way balik dari ajar ngaji. sian hubby , ntah kali keberapa usung anak. malam mula menjelang. hati aku rasa takut plak. aku call hubby lagi. dia kata nak solat. aku cakpa. bang takutlah bang. aku sebenarnya x sampai hati nak suruh dia amik sebab baru jek dia balik. tapi hubby aku pon risua sebab dah mlm dia pon terus cakap akan amik aku kat tram station . fuhh lega aku. masuk kete aku terkejut tgk rambut hubby pendek
aku: eh, bila abang potong rambut?
hubby; tadi
aku: eh, pergi sekali dgn anak2
hubby : yelah, bawak semua
aku: tak mengaruk ke dlm kedai tu
hubby: abang dah bagi umpan
aku: ice cream??
hubby ye, habis je gunting rambut, ice cream pon habis..
aku: fuh!! siannya hubby kena usung semua!!!
Rasa bersalah makin menebal, samapi umah dah kol 10 pm....lepas anak2 tidur aku terus minta maaf nagn hubby. sorrylah bang, lambat sangat ummi balik ....x per...(itu lah ayat typical dia)....

Dan pada ketika itu barulah aku realize yang hubby aku x seperti org lain. yelah, bila mother's day beli bunga, valentine ke apa2 la, lagilah kat lab ni depa gi dinner ngan wife, tapi hubby aku tak pun. bila depa tanye hubby tak kasi bunga ke? aku kata; seklai jek dia bagi bunga, masa aku konvo master dulu, tapi aku pon bukan minat bunga sanat pon...hubby aku tunjukkan kasoh sayang dengan perbuatan dia. walaupun aku kata , bang hari ni mother's day. dia senyap jek. tapi pengorbanan dia benar2 menyentuh hati keisterian dan keibuan aku. tak perlu bunga atau cokelat ke, ke apa. hadiah yang dia beri itu lebih tertusuk di hati aku dan benar2 bermakna. Dia tak merungut pon aku balik lewat.Dan aku juga realize, aku telah membuat pilihan yang tepat menerima dia sebagai suami aku 6 tahun yang dulu......Terima kasih abang kerana banayk berkorban selama kita di sini... Love you very much...

No comments: