Thursday, April 05, 2007

best dan tidak

sebelum aku sampai ke UK aku terbayang2 betapa la best nyer tpt mat salleh nih. jeles tgk gambo kwn2 yang pernah sampai sini. Tetapi apabila sampai sini byk jugak perkara yang terfikir ada di sini. ada yang best dan ada yang tak best
1) paling best ada shopping!!! itupon kalau anda berwang, bukan beruang. hehe. tapi tpt yang sesuai pda aku ialah carboot jelah. mula2 tgk brg dia, pinor mata. books and toys murah yang amat. aku aritu beli ala2 notebook barbie, rege £2. baru dlm kotak lagi. harga sebenar di argos £15. ada satu buku tuh cantik giler, 3D lagi hanya 20p, baru lagi. harga sebenar £30. fuhhh!!! mana x giler nengok. lagila aku ada 3 anak kecik. tidak keruan rasanya melihat itu semua. rumah aku pun dah penuh ngan buku dan mainan. tu x termasuk koleksi encyclopedia yang hubby aku terajin collect. aritu beli 25 siri hanya £10. masih baru, x pakai lagi. harga sebenra dlm £100+ gitu. just name it mainan yang ku i dam tapi x mampu di mesia, fisher price, chicco, barbie, little tiker, princess....fuhh sawan aku.
kalau yang kaya raya sket, pergilah meadowhall, sebelah umah aku jek. haa situ segala mala design ada. memang heavenlah!!

2) yang x best nyer di sini service lembab. amatle lembab. aritu aku punye internet register kat 3 bulan x activate lagi. last2 kami tukar internet provider lain. fuhh aku yg x reti nak marah omputih la ni dah pandai ala2 tengking gitu kat costomer service dia. geram yg amat. baru 2 minggu kami ada internet kat umah. sabo jelah.

3) tak bestnyer social dia lah. mmm kurang sesuai sebenonya utk anak2. maklumlah kalau gi mana2, ada je yg org dok gatal kissing+ raba2, peluk2 depan org. sakit mata betul aku. di sini love and affection memang di tunjuk2. kadang tu dah dah tua2 baya2 nenek kita massih jalan pegang2 tgn. kalau kat m'sia? buaang tebiat le jawabnye di kata orang. satu lagi kat sini pompuan lagi ramai yg smoking. buruk rasanya tengok pompuan pregnant tapi tegar isap rokok. ish ish...

4) yg x best jugak, (ish nampaknya byk yg x best laks) toilet di sini amat le kureng. kadang tu aku terpaksa membeli air mineral kalau x bawak botol demi sebuah kesucian. aku pelik la depa ni kalau poo poo kesat2 gitu je. tapi bab basuh tanagn buakn main beria lagi. itulah di sini. bersih tapi tak suci. anak2 kecik pon kalau nak basuh kencing b*r*k di sini aku lap2 jelah. kat umah kang baru basuh betul.

5) yang best lak di sini., mat salleh di sini kuasa membeli tinggi , jadi byk brg2 dia let go free jek. baru ni aku dpt curtain, fridge (besar lagi) dan mlm ni aku akan amik sofa kulit . semua nya bagi gitu jek. lagi satu kete di sini murah2 giler . aku teringin gak nak balik bawak mercedez mata belalang. heheheeh. depa kat sini kete pakai buang jek. x heran sgt. kerje cleaner part time pon boleh pakai merc. kalau kat mesia, jadi proffesor baru dot beli merc itupon 2nd hand.

6) best transportation di sini. memang mesra disabled+ erderly. org tua yang dah x larat jln pon masih boleh gi shopping, turun naik tram sorang2. masing2 pakai wheel chair ala2 motor gitu. ish sebenonya aku pon teringin nak naik tu sebab lenguh kalau shopping lama2. heheeh. parking kete kalau kat mesia, tpt disable pon selamba jek parking kan tapi di sini jgn cuba2.

7) school di sini x macam mesia. sini main je lebih. x de periksa2, home work pon x de. pergi sekolah bawak lunch box jek. kat mesia dok pikul beg cam guni beras. husna really enjoying her school time. memang best mainan dia.

oklah nanti aku sambung. aku tengah tunggu sample ni. sekali run 1 jam.

No comments: