Thursday, July 27, 2006

cantek

mmm, dah lama x membelog. tetiba teringat pillow talk antara aku dan suami. seronot gak bila sekali sekala borak kisah lama2, kira flash back citer dolu2 le nih heehhe kami ditakdirkan berkahwin biarpon selama ini kami memang dah kenal cuma perasaan centa tu x wujud lagi.
aku ni nak kata cantek x jugak, tapi x la teruk benor, tapi rupanya x semua orang memandang sangat rupa ni. walaupon penting. Yang penting bagi aku bior tenang bila suami pandang. sejuk hati dia. haaa tu dia...

pernah dulu masa baru2 kawin, aku berhias untuk suami, chewah, siap make up2 lagi tuh, tenyeh semua, merah sana sini. dengan harapan husband akan puji la konon. tapi tup2 bila dia tengok x kata apa lak malah dia kata dia prefer natural beauty. adui, buek malu aku je melawa2 , heheheh. pelik gak kadang tu kita rasa kita x lawa masa tu tapi dia kata lawa lak. contoh aku pernah bangun dari tidur nak sahur dengan muka sememeh tu pon dia kata , eh lawa gak bini aku ni, heheeh pelik la dia ni....kadang2 aku rasa dia cam x de taste, maklumla ustaz, rupanya dia high taste gak, kadnag2 dia boleh request lak, nak akubuat rambut fesyen macam ni la , itulah, nak aku pakai nilah, warna ni lah, fesyen nilah. kadang tu aku rasa cam x lawa jek, tapi itu la plak dia kata lawa. ikut jelah. lagipon dia yang nak tengok kita. mmmm rupanya kita tak boelh take for granted bila kawin. kita kena explore apa yg dia suka dan x suka. sebab semua lelaki x sama. kena kreatif...

cantik tu universal. agama itu jauh lebih penting. sebab dengan agamalah cantik dan segala macam keindahan itu akan hadir. Terasa indahnya solat jemaah bersama. masa tiada anak, hampir 5 waktu kami solat sama. seronoknya dapat baca quran sama2. nasihat menasihati.
alamak, jap, lari topik sat, nak share kegumbiraan aku. husna DAH PANDAI NGAJI!!!! . dia dah boleh baca iqra'. subhanallah, masa dia dah boleh baca tuh, aku menjerit keseronokan sebab aku baru ajar dia 1-2 kali dia dah boleh ikut dan kenal. aku cium dia bertubi2 macam x caya. Wah anak ummi. ini antara kesan rancangan iqra' TV9 pukul 7 tuh. husna teruja belajar!!! dan la ni dah masuk page 2. page 1 dah lancar!!!

balik pada topik, seronok kan kalau suami puji kita masak? tapi lelaki memang susah nak memuji. ehheeh kadang tu aku tengok makan bertambah 2-3 pinggan. aku tumggulah juga bila dia nak puji nih. tapi x jugak. tension punye pasal, mm aku kena bersuara jugak, "bang, sedap tak elly masak?", dia jawab okla, / angguk kepala. hai, menguji keikhlasan betul la...apapon aku tau, kalau dia makan dengan penuh selera tu maknanya sedap la. atau indicator lain, dia akan minta kita masak kan lagi lauk tu nanti atau yang terbaru ni dia suka sambal tumis aku. bali kerje, x sempat apa dah tanye sambal tumis semalam ada tak? panaskan? nak makan nagn roti la....mmm, jarang dia tanay makanan semalamm,
kesimpulannya x yah le harap suami anda nak memuji masakan anada selalu anggaplah perbuatan dia itu sebagai pujian yang tak terucap.....

apapon, luv u so much sayang...

No comments: