Tuesday, May 23, 2006

habil yang tombam

Habil berkerut, sedang memikir masalah umat
badan berketul2 wei, rasa nak gigit
ceria sokmo, gerammmmmm
bila nak beso ni, nak jalan, x larat dukung dah, sakit pinggang

fullama, cam ade gaya2 nak masuk pa n ma ni, ehhehehe

Melihat tumbesaran habil membuatkan aku terkenang saat2 aku mengandungkan dia. yelah, kita accident pregnnatkan dia ni. mula2 aku tak boleh terima hakikat yaang aku ni terpregnant pada usia hanis baru 5 bulan. hai, aku asik nagis je waktu tuh. punyelah sembunyikan dari orang. in fact mak aku tau pon masa dag 5 bulan. sebab dah x leh sorok lagi....rasa cam nyesal, marah, sediah macam2. tapi bila aku melihat wajah2 dia pada hari ni, YES!!! AKU TIDAK MENYESAL mehirkan dia malah aku bersyukur dikurnia anak yang comel lagi tombam ini. Menyusukan dia satu kenikmatan yang tiada tara. melayan karenah satu keindahan bagiku. melihat kakak2 dia sudah pandai bergurau senda dengan dia. Alhamdulillah, syukur teramat........REZEKI yang tiada nilainya.....

Anak ke empat??? hehehe lama lah lagi nampaknya, sebab kali ni aku sudah pon merancang dengan penuh perancangan. heheeh. Mengikut gynae, kaedah IUS hampir tidak mungkin pregnant. Kaedah ini paling mujarab buat orang yang terlalu produktif macam aku ni. eheheheh. Apapun, kita merancang, Allah juga merancang, sesungguhnya perancangan Dia jauh lebih baik........

Dan, aku kini jauh lebih tenang...tanpa perlu memikirkan, teraccident kah aku lagi. dan buat pertama kali, habil 7+ bulan aku tidak pregnant,hheh. sebab masa husna dulu, dia 6 bulan, dah pregnnatkan hanis, hanis 5 bulan dah pregnantkan habil. aku perlu REHAT. mungkin sebab aku ni masuk kategori yang tak de masalah sgt masa pregnnat, bersalin pon dipermudah, sebab itu kot, Allah bagi aku anak ramai2. heheehheh. Dan aku realize, hubby aku kena belajar cara jadi bidan sebab dah 2 kali aku ACTIVE BIRTH.....

No comments: