Wednesday, September 03, 2008

terapi


fikiran agak berserabut. semalam meeting ngan prof daveis. thomas dtg lambat sebab dia ada viva. hari ni meeting pula dengan thomas. dia baru cakap semalam nak tgk slide utk present kat JEMS dublin. hai, bila thomas tgk slide aku byknya kena ubah, bukan setakat ubah slide, malah ada eksperimen lagi yang perlu dibuat utk cukupkan data tu. conference ni dahlah memang specific betul bidang aku. takutnya berganda2 la. tak boleh nak goreng2, sebab audiennya pasti lebih pandai dari aku. ngeri2.rasa x de mood je nak pergi. masa dah suntuk. lagi seminggu je lagi. thomas suruh run sample utk tau grain size and do some simulation lagi. ada yang aku run last week, x habis2 lagi. rasanya samapi minggu depan x siap2 ni. sabtu depan aku akan pergi. sedih juga sebab kena tinggal family seminggu plak tuh. awat conference lama sgt. ish ish...

blog adalah terapi buat aku untuk melepaskan ketensenan....

mudah2an ramadhan ini memberi kekuatan buat aku agar gagah meneeruskan phD ni. adakala rasa aku tau apa yang aku buat. ada kala aku confuse, adakala rasa banyak nya tak tau. adakala rasa nak tidur je sebab dgn tidur aku lupa aku buat phd, ehehhe terfikir2, bolehke aku habis dlm time frame.

dalam hidup, cabaran adalah kekuatan sebenarnya. cuba takde cabaran? mau nye kita relax2 je goyang kaki kan? jadi telan jelah cabaran tu. semua orang yang berjaya dimuka bumi ni ada cabaran yang tersendiri. jadi, nak tak jadi orang berjaya?????

NAk nak nak ...

jgn lari dengan cabaran, hadapi sekuatnya. jadinya perteguh tekad, kuatkan iltizam ok!!!!



come on laily! u can do it!!!
p/s : gambar tiada kena mengena sangat dengan tajuk, sekadar gambar hiasan...

7 comments:

mirah said...

salam k laily, dh lma jugak dok bca blog k laily tp bru hr ni nk post comment. Haha.. mirah pn baru bljar blogging.

K laily, be strong! InsyaAllah mirah yakin k laily blh hadapi smua cabaran tu..

Asiah said...

salam
ramadhan mubarak!

you can do it! InsyaAllah dipermudahkan segala urusan prep for the conference...ameen

Nik Ha said...

Semoga semua berjalan lancar ;) InsyaAllah dipermudahkan-Nya.Amiin..

P/S:
Laily, akak nak mintak contact no/email/blog kak Asma Hakimah boleh tak. Dia kat UK jgk kan?Rindu sgt kat dia..

mirah said...

k laily, blh bg email add. Utk makluman, zura nk pergi sheffield akhir sept ni. Ikut suami dia sambung blajar sana. Jd, dia minta email k laily utk dia berhubung sblm pergi sana. Nnt akk bgtau saya k.

btw ingat lagi tak zura yg mana satu? uhuhu..

Wasunni Al-Kelantani said...

salam ziarah ke blog...

apa khabar abg hasri?sampaikan salam saya pada dia yer..

jazakallah...

ummu_naqeebah said...

mirah: of coz akak kenal zura, zura cikgu fizik kan? dia kan pernah jadi student akak dulu. akak dah bagi email akak pada aki.

kak nik: saya pon x tau yang akk asma ada blog. la ni kak asma di glasgow, ipin pulak akan buat master di edinburg

salleh: ok, nanti akak sampaikan. btw, tahniah dengarnya bakal jadi ayah. mabruk!!

kayzen said...

di cedok dari blog org, sesuatu untuk difikirkan.

"Dont wish it were easier, wish you were better. Dont wish for less problems, wish for more skills. Dont wish for less challenges, wish for more wisdom".

Ismayadi.