Thursday, September 25, 2008

insaf

eidulfitri bakal menjelma. namun hati ini tidak lah genmbira sangat kerana sahabat2 disekitar aku dirundung duka. ada yang bakal menyambut raya dengan anak terbaring kaku di ICU, ada yang menyambut raya tanpa suami yang memang'tiada', ada yang sambut raya dengan suami yang jauh di mata. Berada di UK ini membuka mata aku seluas2nya. ujian yang aku hadapi terlalu kecik berbanding orang lain. itupun aku dah merungut. teruk sungguh aku ni.

aku berkata dengan hubby "elly sangggup ujian susah, tak pe, makan lebih kurang , hari2 makan telur pun ok, tapi kalau ditimpa ujian anak sakit, suami skait.. Ya Allah...beratnya....".....

tapi apalah daya kita, kita tak boleh memilih ujian yang mana yang kita nak. Apa yang Allah beri pastinya ada hikmah. Dia Maha Tahu, samada kita mampu tanggung atau tidak.

Lemah aku....lemah untuk mentafsir dan memikir...

1 comment:

mirah said...

salam k laily

salam eidulfitri dari kami; faisal, mirah, aisyah & khadijah utk a hasri, k laily, husna, hanis & habil..
Moga baki ramadhan yg ada ini dpt dimanfaatkan sebaiknya.

Btw nk bgtau smlm zura dh berangkat ke UK. Nnt dia contact k laily kot, dh pesan dah, dia pun ckp dh ada nombor k laily..