Thursday, September 18, 2008

salam dari Dublin

aku masih lagi di dublin, masuk hari ke 5, lagi 2 hari lebih kurang aku akan pulang kepangkuan suami dan anak2. aduuuuuh rindu nyer...

Alhamdulillah, aku telah present agak baik (aku masih terasa kegataran nervous, tapi aku rasa aku x perform sangat sebab suara pun can mengeletar je))
thomas: don't nervous laily, u did it many times (ujarnya sambil duduk disebelah aku, sebelum tu dia duduk kat atas, agaknya dia tau aku nervous semacam jek) )
aku: OK (sambil mengumpul kekuatan)
habis je present, aku kembali duduk. seorang prof dari France menepuk bahu aku dari belakang (dalam hati aku, sabar je dia , pandai2 je tepuk bahu orang, sib baik pakai jaket tebal skt, dah la muda baru 32, dia jadi prof masa umur 30, caya tak?). dan thomas juga menepuk bahu aku sambil menunjuk tangan tanda bagus.
ish ish caner aku nak bagitau yang jangan pandai2 tepuk bahu orang .

thomas: u can answer the question very well. i like the way you say "can u hear me ?)
aku tersenyum saja. kelakar kot masa tu. rostrum tu agak tinggi bagi aku yang kemetot ni,susah aku nak nampak slide tu, jadi aku plan konon2 x nak pakai mic. tu yang aku tanye org dengo ke tak. tapi suara aku tak cukup kuat. dewan tu besar.



sebaik keluar dewan, seorang researcher dari Hitachi menegur
"your result is very good, i want to discuss after this...bla...bla...)
thomas menyampuk: Yes, she got excellent ,....very good result
dalam hati aku, thomas ni suka benar memuji sampai satu ketika aku rasa dia memuji untuk motivate aku semata. sebab aku tau aku bukan bagus pun. saja je dia kata aku bagus. cam x ikhlas jek..(ish laily x baik..heheh)

apapaun, conference ini adalah permulaan yang sanagt baik bagi aku. present dihadapan pakar2 magnet seluruh europe buat aku jadi bertambah confident. "laily, kamu ni idokle teruk bebeno"



hari kedua sampai,aku dah mula rindu sangat dengan anak2 dan hubby. sambil study, mata bergenang je, ber YM dan cakap ngan anak2 sambil tgk web cam lagi la hati aku bagai disayat2. Hai...sabarlah ye..umi gi berjuang ni

alhamdulillah, aku tinggal bersama adik2 undrgrad dan adik2 yang buat acca. sekurang2nya terubat sikit rindu dgn anak2. kalau aku tinggal sorang2 kat hostel, maunya gila aku. dan alhamdulillah, murah rezeki ramadhan, ade saja jemputan iftar.


ni iftar di rumah Kak Naz



ini iftar rumah Eton



ini iftar di dublin mosque



bayangkan ada adik2 malaysia kat sini yang almost everyday makan kat masjid dan menu nya sama setiap hari selama 30 hari ramadhan. nasi beriani, ayam tandoori, kuah ala2 kari daging dan salad. sedap juga tu. mmg kami licin dulang tu.


ini waktu khatam quran sempena nuzul quran bersama adik2 254,

ini gambar sebelum iftar di dublin mosque. iftar kali ke2 disitu.chewah, aku pun dah jadi macam anak dara selama seminggu ni. berkawan dengan anak dara , ehheehehe

sekian dulu laporan dari Dublin. jumpa lagi nanti di sheffield.

2 comments:

VimmiYasmin said...

Assalamualaikum!
Sabar ye! Anak2 tuh pun agaknya lagi la membara2 rindu pada ibu tersayang.
Salam singgah dari kejauhan.Salam ramadhan!

fa-rho-ha-alif-nun said...

Salam kak laily!

Wahh!! ade juge gmbo kiteorg yerk dlm blog ini. Hehehehe. Teruja2.

Jemput dtg 254 lgi kak, maaf tlebih tkurang ye...

Salam aidilfitri (balated kot..hehe)