Friday, August 15, 2008

separuh lelah


aku cukup tidak mampu untuk buat 2 kerja sekali, buat kerja lab sekali dengan writting. susah nak concentrate. sebab kalau aku duduk ngadap buku dan pc, aku terlupa yang aku tgh run sample, atau ada machine yang perlu divacuum atau ada lagi sample yang kena melt. Jadinya aku buat kerahan tenaga minggu ini. Selesaikan semua tugasan lab then focus on buat report. paling2 tinggal measure jek.

alhamdulillah, 1) curie- done 2) sample fabrication- done 3) sample for TEM- done (dibuat di mexico) 4) xrd - on going

so la ni tinggal xrd saja. tapi tidak berat sangat hanya letak sample petang, dan esok pagi amik , sebab buat slow scanning. tindakan seterusnya adalah kira grain size. dan next week monday bila supeervisor balik akan berlaku lagi marathon untuk simulation. rasanya aku kena guna 2 komputer. cepat sikit. la ni masih confuse nak beli lap top kat sini ke , kat m'sia. walaupun kat m'sia murah tapi nak suruh2 orang ni macam segan la plak.

sedar tak sedar lagi 2 minggu nak kena submit. mood menulis masih x datang lagi. masalahnya tak tau nak tulis. macam blur. Ya Allah berilah ilham MU.padahal list of content tu dah berbulan2 dah siap. mmm, kalau last minute maunya cungap aku nih. aku kalau boleh tak nak tangguh. hantar on time. walaupun sepatutnya kalau ikut tarikh aku boleh minta hantar lambat since aku register lambat. tapi x per. kita kena kejar masa la ni.

aku berharap, 31 Ogos, hari aku benar2 merdeka, sebab dah submit report. tapi itu tak mungkin sebab lepas tu kena prepare for viva 2nd year pulak. pastu aku kena ber"rumah" dilab since aku kena buat magnetic properties pulak. masalahnya bila helium dan fill in. aku tak boleh berenti dari bekerja. p. davies asyik cakap , helium tu mahal, mahal dan mahal. so aku kena guna betul2, termasuk dtg hujung minggu...huwaaa!!!!cop2, 13 sept dah kena ke dublin. ish2 sempat ke nak prepare slide. thomas selamba jek kata guna slide yang sama masa kat london tu, bukan orang tau. lain audien. mm, pandai..pandai thomas nih...lega sket la kan?


habih tu, bila nak merdeka ni?? rasa lambatnya abis phD. Tapi tgk masa laju jek. tup2 bulan 11 ni aku dah masuk 3rd year. adakah ini final year????? last meeting prof davies kata dia x confident aku boleh habis dlm 3y.aku cakap biasiswa boleh extend 6 bukan jek. Tapi thomas plak optimis jek, dia kata aku boleh buat kerje 3y, tehn 6 bulan lagi boleh rehat.. So, aku kena ikut thomas, OPTIMIS!!! laily boleh!!!!

tgk kawan2 sempat jln ke spain, europe, disneyland, scotland......aku pergi pun setakat legoland jelah. hajat di hati bestnyer boleh jln2, tapi bila tuh....aduh aduh, x mampu aku fikirkan.

oklah

sampai ke temu lagi

selamat berhujung minggu

p/s: gambar tiada kaitan, saja letak gambar dolu2, waktu anak2 kecik2, mm la ni pun masih kecik...

No comments: