Sunday, June 11, 2006

solat gemilang, akhlak cemerlang

haa, begitulah tajuk ceramah yang aku sampaikan malam tadi. wah, tajuk macam forum perdana la plak. padahal hanya ceramah kat budak2 sekolah rendah. aku pon terkejutla , si intan PEKKA call minta bagi ceramah. la aku kata bagile kat ustazah. tapi dia nak aku jugak. jadilah aku ustazah fizik malam tadi.

pali beso yang ada umur 10 tahun. lawaknya dari jangkaan ~50 hadir hanya 6 jek ada mlm tuk. dah le jadi alah LDK jelah, nak ceramah apa kat budak2 ni..dah lama x ceramah kat budak sekolah, sampai byk term yang aku cakap depa x paham

Aku: kita kena ikut apa ulamak cakap..
budak2: ulamk tu apa?
Aku: ulamak tu amcam org bijak pandai lah, kena belajar byk2, baru jadi ulamak]
budak2: ooo
Aku: baguslah adik2 ni dah banyak belajar pasal solat. dulu x de kursus2 ni..
budak2: kursus tu apa?
Aku: macam latihan...(sambil garu kepala)
budak2: kem?
aku: haaa,aah lebihkurang la tu..
pastu aku sambung lagi citer...la ni byk kursus kan? sampai nak bersalin pon ada kursus..
budak2: kenapa ada kursus? doktor kan ada?
aku: yelah, kalau ikut kursus, kita senang sket nak kuarkan baby
budak2: yelah, tapi kitorang x de anak..
aku: yelah, nantilah kalau ada anak...

aku habiskan ceramah tu kejap jelah, patutnya 9-10.30. alah, kol 10 dah stop. sian, penat dah budak2 tuh......

No comments: