Thursday, July 02, 2009

what a day!

hari ni pagi2 la dah screaming, hanis susah betul nak bangun tidur untuk ke sekolah. almost everyday aku kena menjerit2, kalau tidak dia buat tak reti jek, bila aku cakap slow2, pujuk baik2, tak jalan. masa dah suntuk untuk ke school. mau sakit jantung kalau hari2 macam ni. skill2 parenting dah tak jalan pagi2 ni kalau nak ke school. depa nak gi schopol, kita pon nak gi school.

sampai saja terus tuju ke lab VSM. sebelum tu jumpa technician, tanye dia dah check ke, dia kata dia tak tau, dia tunggu aku juga. ok, ok aku check. tak ok juga. temperature controller tu crazy, naik mencacak. padahal aku dah set 300K. aku pedulikan temperature 1080K di controller dah terus je letak nickel standard. ahh! stuck . software plak asyik error saja. bila kau check guna thermometer idoklah suhunya smapai 1080K. sekita2 24 degree celcius jek, so awat controller tu baca lain. then aku nak masuk afm room. x de kunci. tunggu punye tunggu, takpelah, aku off vsm, naik office, buat analysis dulu. then, aku ambik sample pergi utk SEM. smapai sana, aku confuse, aku booking 11.30 tapi nama org lain. nama aku kat 2.30. technician masa tu busy.last2 dia kata dia tersilap. kul 2.30 tu plak depa nak service SEM tu. dah la aku tak boleh pakai. balik ofis. lif rosak. aku duduk tingkat 6.pergi lab level C nak collect sample. tapi x leh masuk plak sebab depa tgh on generator, service ke apa, bunyi terlalu kuat dah x dibenar masuk. aduh. ok, memanjat la gamaknya. hari panas. singgah ke cafe kat level E, konon nak beli air oren, cafe tutup 11.30-12.30. pastu aku singgah di level F jumpa Prof gibbs untuk bincang conference di glasgow. tup2, dia kata dia tgh busy, jumpa nanti.

last2 sampai ke la ni, kul 11.54 x de mende sangat yang aku dapat. penat, geram dam segala. aku terlepas sport's day anak2 disekolah 9.30-11.30.


what a day!


positif laily..
moga ada hikmahnya...

1 comment:

Unknown said...

Salam laily. Sekali sekala, yus suka menjenguk ke sini, baca cerita laily. Suka baca n3 pasal anak2, setuju sangat, tugas mendidik anak nih tak boleh di serah pada cikgu dan sekolah saja. Kita yang lebih utama kan. Semoga segala urusan laily di permudahkan....InsyaAllah.