Monday, January 05, 2009

aktiviti waktu cuti-siri 1

alhamdulillah cuti telah berakhir. cukup2lah tu. 2 minggu cuti, 2 minggu x baca buku. pihak university tutup lab semua sampai esok, jadi kami x boelh masuk langsung waktu cuti.
antara aktivitinya adalah perhimpunan musim sejuk. anak2 aku telah biasa tidur dimasjid dan tidur merata2 alam, termasuklah di uk ni. sejak kami sampai ke uk, dah banyak kali kami tidur di masjid. alhamdulillah anak2 aku ok jek. Moga anak2 aku akan tahan cabaran dan tidak manja.

.


selain itu kami menemani sahabat kami dari Malaysia, Prof. dr. Nor zuraida a.k.a Kak nor sefamily ke cambridge.kebetulan hubby pon cuti juga kami sambung sampai ke skegness. Ya Allah sejuk yang amat.

di cambridge nan damai...


hubby yang ketaq lutut kesejukan, sempat minta ambilkan gambar bersama seal

skegness yang "sejuk gedik"



kami juga smepat bawa kak nor anak beranak naik tram dan jalan2 ke sheffield.

sebenarnya aku secara peribadi amat mengkagumi Kak Nor. Sebagai seorang doktor dan pensyarah beliau pastinya amat2 sibuk namun tabik spring, usrah hampir boleh kata, x pernah ponteng.

terima kasih Kak nor, nanti datang lagi ek....Tu yang pelik bila yang baya2 aku asik dok komplen, busy, busy. kalau nak ikut, beliau lebih layak untuk memberi alasan macam tu. Orang nya sangat simple dan low profile. walau boleh dikata kaya tapi kekayaannya tidak diserlahkan. Beliau masih boleh makan sedulang even dengan bibik aku sendiri masa di Malaysia dulu. Tidak timbul soal class pada beliau. Suami beliau Abang zahir juga begitu. loving couple yang sangat disenangi oleh semua. semangat juang, berusrah, bertamrin, berprogram tidak pernah luntur. dulu, kini dan selamanya...

p/s: terima kasih Kak nor atas 'tajaan' 2 tudung munawwarah itu. i love them..Moga Allah murahkan rezeki Kak nor sefamily

No comments: