Thursday, December 11, 2008

doa dan power rangers

lately ni malas yang amat untuk memblog. entahlah seakan rajukan ku pada prof davies x padam2. memang patut sebenarnya aku kecewa sanagt. report aku yang diepram lebih 3 minggu berakhir dengan " sorry laily, i have no time to check your report", kata ini (selasa) sehari sebelum dia berangkat bercuti ke australia (rabu) .
padahal beberapa hari sebelum tu (jumaat)dia janji akan submit within 24 hour.
amboi2, siap cakap 24 h tuh...

entahlah hangin satu badan rasa denagn perangai dia la ni... Alhamdulillah Thomas pengubat duka lara. Walaupun kesibukan dia memang tahap gaban,dia tetap tekun membaca satu2, dan sabar melayan dan sudi berbincang. Cuma dia tidak expert part experiment. Itu kelemahan dia yang aku terpaksa lah buat extra work. namun thomas tetap rajin membantu denagn mencarikan bahan2 yang sesuai untuk aku baca. Ya Allah, bukakan lah hati thomas agar tak jadi ke austria...ameen.

lately, gerun mendengar berita sahabat2 yang gagal dalam first year viva untuk transfer phD. kegagalan yang merupakan kesilapan sueprvisor! siapa yang tidak tensen jika supervisor sendiri yang patut menyokong pekajar menjadi sebaliknya. Inilah antara kelemahan phD. Terlalu banyak bergantung pada "power" supervisor. Dapat yang OK, alhamdulillah, dapat yang teruk, terpaksa la berhempas pulas.

apalah daya kita, usaha2 juga, doa jangan dilupa. aku cuba untuk jadikan masa membuat phD ini sebagai masa yang mustajab untuk lebih dekat padaNya. walau macam mana power supervisor pon, walau hebat mana terror kita, tanpa izin Allah, tiada maknanya. oleh itu marilah kita sama2 mencari IZIN ALLAH. bagaimana mencari izin Allah??? may be next entry aku akan buat cerita tentang izin Allah...

Ya Allah, aku lemah yang Allah..berilah aku kekuatan, seperti kekuatan para anbiya' dan mursalin..."

Teringat semalam sebelum tidur. aku mengajak husna berdoa" Ya Allah, bagilah ummi pandai, Ya Allah bagilah umi cepat habis PhD, bagilah umi kekuatan."
berbelit2 lidah husna untuk sebut bahasa melayu "kekuatan". lantas aku ubah,
"Ya Allah, bagilah umi strong.."
tup2 habil disebelah menyampuk..
"macam power rangers"....kah kah....tergelak besar aku..

ish!! power rangers tak sekuat mana.....



habil sewaktu menangis bagai nak rak..

1 comment:

suffiyah solehah said...

kuatkan semangat kak laili.. InsyaAllah lepas abis nanti, mesti akan terasa kepuasan yang amat sangat.. hehe.. ini sebahagian cubaan dalam menuntut ilmu.. sal doakan moga semua orang yang tengah mengambil PHD ni dipermudahkan urusan... ameen..