Tuesday, September 26, 2006

ramadhan kareem

ramai rasanay org buat entry khas sempena ramadhan. kakak aku baru bersalin semalam, puasa kedua. sian dia jenuh le mengganti sebab last year dia bersalin lebih kurang aku, dah kena ganti satubulan penuh. x sempat habis ganti peknen balik, tahun ni bersalin bulan posa lagi. aduh....kira 2 bulan nak ganti wei.....aku masih belum dengar kisah penuh dia nih, yg tau baby girl, berat 4+ kg. selamba je huby aku kata patut le tgk macam tong deram. sebab nak besar sangat perut dia. aku call maid dia yg angkat, dia x tau mende sangat. ish kira ni anak ke3 dia.nak lawan aku tuh..

Kira mak aku ni dari tahun 2002 sampai 2006 dia terima cucu setiap tahun, maka setiap tahun jugalah umah kami kenduri akikah hingga orang kampong pon cam 'pelik-pelik'. Suburnya anak orang nih, hehehhe. tahun lepas dapat sekali dua. aku bersalin habil cuma beza 2 minggu dari (ayong (kakak aku la ) aku ada satu je kakak.

Alhamdulillah, ramadha penuh keberkatan. setelahsekian lama aku tidak berterawih di surau. kali terakhir waktu aku pregnnatkan husna, pastu x pernah lagi sebab kau x de maid, sapa nak jaga anak2 aku. tapi kali ni, boleh aku berterawih di surau. seronoknya bila balik terawih nagn hubby naik motor cam romantik pak, heehehhe. solat maghrib berjemaah, maid aku pon ikut sekali, + anak2 3 orang yg nyibuk2 tuh.

apapon, aku mengharap berlaku keajaiban sempena ramadhan ini. MOga hidup aku sekeluarga diberkati dan diredhoi. Moga dapat la rasai ni'mat lalatul qadar, lebih baik dari seribu bulan....

Ameen....

No comments: