Thursday, February 09, 2006

tempat pertama esei budi bahasa

mm, sebenonya la ni aku tengah dok siapkan lecture notes untuk topic relativity. alamak, aku paling x suka topik ni, lagipun ini fisrt time aku ajar subject ni. before ni aku ajar themodynamic (my fav subject) , pastu bersalin, then la ni aku kena ajar balik semua. pening la nak buat nota ni. aku masa amik physic dulu kalau bab fizik teori atau quantum mesti kantoi. awatla aku kena ajar balik subjek yang aku x suka. dulu aku kena ajar subjek mechanis and wave. lawak plak. dulu aku belajar, cukup2 makan je aku dapat. tetiba aku kena ajr subjek ni. bila aku dah ajar, rasanya x le susah sangat. awat aku dapat teruk masa study?? sib baik student tak tau result aku masa aku amik subjek ni dulu, heheeheh. so ni tengah dok muka einstein ni, mmm, pekena blog jap

INi le sijil yang aku dapat...buat kenangan...


ehehh, nak share pasal last 2 days, aku gi amik hadiah olok2 sempena majlis penutup kempem budi bahasa dan nilai murni. kan aritu aku kata aku dapat RM1000. duit dah dapat majlis tu kira official jek. ehhehe duit nye pon dah abis. macam2 aku. ntah, kan aku kata seribu ni kejap je abis. apapun sekurang2nya dapatle beli radio kete baru setelah dimusnahkan oleh husna....kalau nak harap duit gaji, ntah bila, ehheehehhe duit tu dok bayar kad kredit jugak sebab aritu guna banayk beli buku DBP. kebetulan jualan murah DAWAMA buat. apa lagi kami dua2 rambang mata. RM200++ jugaklah, maklumla, kami ni gila beli buku. bacanye blom tentu. hehehehe

oklah, nak citer pasal majlis hadiah tu. yang bagi hadiah tu NC baru UPM. ada lecturer yang tanye,

"u student ke" ,

"x lah, saya kerje kat fakulti sians"

Ada yang tanye lagi,

"eh, u fakulti bahasa ke"

"x lah, fakulti sains, jab. fzik", aku jawab

"eh, orang sains pon boleh tulis esei gak ye"?

"sebenonya orang sains ni lebih kritikal pemikiranya" jawab aku, pandai jelah.....

Sebeno, hubby aku yang banyak tolong. kebetulan dia baru balik seminar jati diri. so banyak le bahan sket nak dimasukkan. siap amik kata siddiq fadhil, yusuf Qaradhawi. sure yang baca tau yang tulis ni orang abim agaknya, heehehehhaku pernak juga menag tempat pertma esei peringkat upm sempena kemerdekaan. itu pun hubby banyak tolong gak. dapatla aku dalam RM 300 kot (x ingat), dan menag tempat ke3 puisi kemerdekaan lagi .daapt le dalam RM150, pastu esei tu antor kat utusan malaysia. kuar plak tu. dapat lagi RM150. dapat le kami honeymoon kat Kuching, sebab kebetulan aku ada conference kat sana. masa tu aku dah pregnant 4 bulan husna . so, duit hadiah buat tambang air asia hubby. aku naik MAS sebab pergi atas tajaan UPM. so naik flight asing2 le.dan sekarang aku realize, kalau rajin, menulis ni boleh buat duit jugak. so sekarang aku semangat nak join pertandinga esei atau puisi, hehehee, dapat le duit tambahan.

ada satu lagi, masa minum lepas majlis kempen budi bahasa tu ada yang tak percaya aku dah kawin dan punye anak 3!!!!! kuang kuang!!!. mereka ingat aku student!!!inipetanda yang aku ni masih maintain cun tu... (dengo tu bang).



1 comment:

uDA said...

ekekeke...mentenn jgn tak mentenn

tahniah ely. bestnya dpt hadiah 1000. huhuu. saya haritu tulis artikel, kluar dalam majalah PaMa. seronoknye lah..pasal dapat hadiah puppy winks. tak byk. 150..tapi dalam bentuk barangan. seronok gak la.. dapat brgan budak2 ni mcm2. baju 3-4 helai pun ada. bila kira2..eh ni mcm dah lebih 150 jek? ekeke.. rejeki.

eh, kita serupa la kot. haritu ada org teka umur saya 19. budak kolej lagik..kaaakakaa