Wednesday, February 08, 2006

SAmbutan Maal Hijrah


Padasambutan maal hijrah yang baru ni, Abim selangor telah menerima Anugerah Toko Maal Hijrah (pertubuhan). anugerah ini pertama kali diperkenalkan, dan kiranya abim selangor pertubuhan pertama lah yang menerimanya. Alhamdulillah, hasil usaha, abang2 dan akak2 terdahulu, memungkin kerajaan negeri mengiktiraf sumbangan abim. moga memberi semanagt dan motivasi pada penggerak2 abim semua. hadiah merupakan plak +duit RM5k+RM500 (buku). Jadi hubby aku sebagai YDP mewakini abim selangor menerima anugerah tersebut dari Sultan.
"Pejabat kat mana" kata sultan
"pejabat jak bangi, tuanku, dulu kat klang" kata hubby aku
"oooo" kata sultan,
itulah je kata2 sultan semasa hubby aku amik hadiah tu...mm, merasa jugakle cakap ngan sultan, heheehh aku usik hubby, ingatkan dia nak tanye, ada tak helwa abim yang boleh dikenenkan dengan beta, ehheheh (alamak , AMPUN TUANKU)

hai, hubby aku duduk kat meja VIP, depan khemah di Raja, yang aku n the geng duduk le khemah rakyat jelata. hai terasa nye antara 2 darjat. makanan yang dihidang pon lain, jenis air pon lain, layan usah nak kata le, nasib baik kami2 ni muka x malu, heheh x cukup , kami bangun carik sendiri...samapi ada caterer marah kami amik air VIP. sian tengok ada yang x dapat makan. bayangkan ada 4 kategory makanan semasa hidanagn makan. 1) hidangan di raja 2) VIP 3) orang awam 4) orang awam , orang kampung. Yang lawoknya, anak2 Kak Na (ketua helwa selangor) teringin nak makan ikan kat meja di raja. abis je program, anak2 dia gi cubit ikan kat situ. kena le marah nagn urusetia. padahal aku tengok urusetia yang dok pulun makan lebih2 tu. ala, urusetia x de buat mende pon, pakai baju punye le lawa, seragam plak tuh..duit sapa tuh...duit rakyat...chewah...geram gak, sian budak tuh, ala, budak kecik biasale....

progran nye mula kol 10, tapi sebab hubby aku terima anugerah di minta datang kol 8. mak oi, malehnye le aku cuti2 ni nak kuar awal. terpaksa le juga. sampai2 je depan masjid kanchong darat, kami di sambut
" Urusetia makan dulu ye, ada sedia sarapan"...mmm, dalam hati aku awatnye nye depa panggil aku urusetia, ooooopatutle, ish tensionnye, baju kami hari tu sedondon, warna pic, sama dengan baju urisetia, sabo jela, cuma pic kami ni terang sket and kain satin. kira kami lawa lagi le, heheh. aku pulak lately ni, suka plak pakai sedondon ngan hubby kalau program formal. maklumla, aku ni asik ngekor dia jek. samapi ada yang kami kami pengantin baru, kuang!!kuang !!. jubah yang aku pakai tu aku buat masa nagndung 8 bulan. kami buat sedondon sempena muktamar abim tahun lepas. heheh, sebab nak sedondon nagn bajumelayu hubby pakai jugaj jubah walau besar, ehhehehe

tokoh maal hijrah jatuh pada Dr. Mujaini (mantan ydp abim klang). wah, seronot le kami lepas program. pastu dengo Prof yusuf othman menag plak peringkat kebangsaan. lagi satu dr siddiq fadhil pon dapat peringkat perak.......alhamdulillah...sekurang2nya jasa2 mereka dirasai.....

No comments: