Thursday, February 16, 2006

23 days to go

mm, ni tgh dok buat lecture notes lagi pasal relativity. dah lama tinggal jenuh nak imagine. bende ni bukan nye real on earth,kena imagine kat space. macam lecture kat angkasawan la plak.

mm, hari ni posa lagi. baru hari ke 3. mak oi, 23 hari lagi nak abis. hai, jenuh juga bersalin waktu bulan posa. banyak nye nak ganti. sempatle aku posa 3 hari sebab bersalin habil pukul 7 pagi puasa hari ke 4. ish, larat ke ni...dah le aku ni menyusu. alhamdulillah, habil dah 4 bulan, blom lagi makan semi-solid dan blom lagi dia menerima walau setitik pon susu formula. harap2 boleh maintain le. bukan mudah wei. dah le kerje, penatnye nak perah selalu. tapi sebab dah masuk dalam list azam tahun baru, cuba jugak lah.

Bila posa dan masa yang sama menyusu, aku kena la bangun sahur. kalau tak lembik dibuatnye. malasnya nak bangun...tapi bila teringat, eh, aku ni menyusu, gagahkan diri jugakla bangun...
Habil baru baik cirit birit. teruk jugak le cirit dia.samapi kena gi jumpa pakar paed kat kbmc. terpaksa lebur lecture nak nator dia kat KL. tapi alhamdulillah, better la dah ni. berat dia naik sikit jek. sellaunya setiap bulan naik sekilo. ni 4 bulan berat dia naik 0.4 kg je. tapi still nampak chubby , naik sket pon tapi berat dia 7.8. kira besar jugak la. dia dah pon meniarap. beberapa hari sebelum 4 bulan. maklomlah badan giant!!seronok dah main ngan dia, dah suka bila orang gagah dia. husna nagn hanis dah pandai le main ngan habil. tapi kena tengok2 jugak. kang dia 'tepuk' adik dia, sapa nak jawab!!

aku sellau kata kat hubby, kan best kalau dia pon boleh susukan anak, boleh gilir2 , hehehehtapi biasalah dia sellau jawab bukan sennag nak dapat syurga. mmmm, what ever, aku enjoy breastfeed, walaupada mulanya, sadis gak. bukan mudah. habil ni isap kuatnya, masa mula2 dulu terkjeut, bila perah kuar susu merah. rupanya susu dah campur darah. pedihnya...walalu anak ke3 masih x cekap lagi breastfeed. tapi alah bisa tegal biasa. lama2 OK.

Bila aku renung2kan, dalam tempoh aku kahwin (4+ tahun) rupanya lebih 27 bulan (lebih 2 tahun tu) aku penuh dengan pregnant. mak oiii lama tuh rasanya lebih separuh usia perkahwinan kami. samapi la ni orang asik dok tanye, dah pregnant dah? ada lagi ke? dah berisi dah? ish awat le depa ni, takde mende lain nak tanye, korang ingat kerje aku ni pregnant aje ker? apapun yang pastinya sekarang AKU TAK PREGNANT setealh beberpa hari lepas aku buat urine pregannacy test. don't worry!! negative!!. Yang pastinya aku blom bersedia untuk menerima yang aku pregnant lagi. Tunggulah 2-3 tahun lagi...dan sekarang aku enjoy boleh pakai apa saja. dulu ken apakai baju besor2 boring. tapi bila dah x pregnant kena pilih2 baju jugak sebab breastfeed. kira baju kelawar dah x boleh pakai dah la kan. jubah yang x de butang depan kira simpan kotak jelah.

OK, weekend ni busy nagn syura di shah laam. hubby pon sibuk. no jalan2....

No comments: