Tuesday, January 03, 2006

mmm, tahun baru datang lagi

setiap tahun, azam tu jugak...azam aku tahun ini ia;ah renew azam thun lepas, heheeh. antaranya ialah, nak nyususkan anak sepenuhnya, nak jadi isteri dan ummi mithali. cuma tahun ni tambah satu lagi, nak kuruskan badan. tapi confuse sikit bab ni. mula2 hubby kata dia nak aku kurus. pastu plak, dia kata dah Ok dah. so, apapun, aku rasa , asalkan sihat, tapi rasa nak kurus jugakla. baju byk dah sendat. maklumla, 3 tahun berturut lahirkan anak. normal la kan ??kan?

mmm, tahun ni juga aku target mesti buat PhD. x larat dah kerje. mmm, hubby plak tahun ni dia nak bina kerjaya. InsyaAllah tahun ni dia konvo master dia. tak sabar rasanya nak tengok dia pakai jubah konvo. masa aaku konvo master dah ada husna dan hanis plak dlm perut, 3 bulan. bestnya kalau hubby konvo, anak dah 3!!!! pastu plak rasanya habil dah jalan. meriahnya!!!

Alhamdulillah, mahligai yang kami bina atas dasar mawaddah warahmah, sangat indah. sesungguhnya aku bersyukur teramat dikurniakan suami yang 'best' dan anak2 yang comel. walaupun hidup kami tidak mewah seperti orang lain, tetapi kami hidup dengan limpahan kasih sayang. banyak suka duka yang kami lalui bersama. Betul lah, jika kita pandai melayari bahtera rumahtangga, hidup ini akan sentiasa ceria dan tenang. untuk tahun baru ni kami byk pplan nak ceriakan hidup kami. Yang penting ,pandai2lah,,,, apapun sebagai isteri, aku berazam tahun ini untuk sentiasa "anggun" di mata suami. chewaah. suapaya suami kalau kuar rumah tu, nak cepat2 balik, eheheheheh

Husna plak, eosk akan mula tadika islan kat UPM. harap2 dia boleh cope ngan suasana baru. tapi si husna tu peramah. cepat mesra. ok kot......

Hanis plak, kelako aku tengok dia sekarang. pandai ngikut apa yg orang cakap. apa yg husna buat dia dah pandai ikut. dia pun dah pandai melawan husna. so, husna pon x beranila nak sakat. siap2 dia yg kena balik, heheeh.

Mmm, berita terkini, habil blom lagi 3 bulan, ahad ni baru 3 bulan, tapi aritu timbnag, 7.2 kg.....mak oiiiiiisihat bebeno kamu ni....

1 comment:

uDA said...

hehe..seronok ya..dah jadi mother of 3. pejam celik pejam celik dah 3 orang dah anak ye ely. saya stop dulu..tunggu najla pandai basuh berak seniri ekeke..

selamat tahun baru utk awak sekeluarga. :-)