Thursday, December 29, 2005

Kuliah telah bermula

hai rasa cepatnye masa berlalu. student dah pun masuk. So, aku pun dah jadi sibuk dengan nota2 kuliah. semester ini kena ajar 2 subjek. ok gaklah , dari sem lepas, sampai 3. dah le aku tengah sarat ngandung. sadis betul bila ingatkan. nak jadi citer, satu subjek tu student x daftar. so, aku hanya ajar 1 subjek. Hoiyeee. tapi aku rasa x mungkin bertahan lama. sebab ketua jabatan dah sound akan bagi tugasan lain kat aku. hai, denagn selambanya aku cakap ngan dia, bagi la can saya rehat...hehehe

bilalah agaknya nak re apply PhD. dulu dah dapat tempat x jadi pergi. La ni, kena pikir balik, bila nak amik ielts la, nak gi btn la. kelakaunya aku kena pergi btk waktu lagi seminggu nak due bersalin. so, dapatla tangguh. dah lepas bersalin, malasnye nak pergi.maklumla, fully breastfeed. 5 hari plak kat sana. Sedihnya nak tinggal baby. jenuhnya nak kumpul stock susu sampai 5 hari. boleh ker???

hari ni dok register HUSNA tadika. di abaru 2 tahun setengah. tapi saya mintak kat cikgu tadikan utuk masukkan dia kelas budak 3 tahun. lagipun dia dah free diapers dah. cikgu dia pun setuju. oklah tu.

dalam2 tgh dok taip blog ni , saya dah terima tugasan baru utuk sediakan amali budak asasi pertanian. sabau jelah. dulu masa aku subjek ni, aku le dok incharge amali. la ni lecturer lain ajar, aku jugak lagi yang kena buat amali baru. actually dah ada. pastu plak, ketua jabatn kata x de duit plak nak beli. laaa, gunakan jelah apa yang ade kat lab tu. adosss, aku dah kena einstein la plak, pikir experimen apa yang ada. mula2 aku x sure aku kena incharge for the whole semester. ingatkan kena cari bahan jek. mmmm, aku dah agak dah, last minute aku jugak la kena....

tengah tension ni....tgh dok pulun buat lecture note, dah kena buat mende lain plak...

No comments: